Dane teleadresowe:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Gnieźnie
ul. Wyszyńskiego 4, 62-200 Gniezno
E-mail: poradnia@ppp.powiat-gniezno.pl
Telefon: 601 435 196
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności czyli koordynator dostępności: Renata Góralczyk-Zielonka, e-mail: koordynator@powiat-gniezno.pl
Tłumacz języka migowego
W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line. Konieczność kontaktu z udziałem tłumacza języka migowego należy zgłosić minimum 3 dni przed planowaną wizytą.
Do budynku Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej prowadzi wejście od ul. Papieża Jana Pawła II furtką po prawej stronie budynku Starostwa Powiatowego, lub wjazd od strony ul. Sienkiewicza przez teren ZSP nr3.
Po lewej stronie od wejścia głównego znajduje się z mapa budynku z oznaczeniami w alfabecie Braille’a.
Sekretariat znajduję się na przeciwko wejścia głównego. Budynek jest parterowy, nie posiada wind
Przestrzenie komunikacyjne prowadzące do budynku oraz główne wejście są wolne od barier poziomych i pionowych.
Przed budynkiem znajdują się miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Budynek udostępny jest dla wszystkich. Szerokie korytarze pozwalają na poruszanie się między biurami.
Dla osób na wózkach dostępne są wszystkie korytarze.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami i przewijakiem dla dzieci znajduje się w korytarzu po prawej stronie od wejścia.
Przed budynkiem wyznaczone są miejsca parkingowe dla osób.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma bramek zabezpieczających.
Dostępność stron internetowych
Data publikacji stron internetowych: 2017-05-17
Data ostatniej istotnej aktualizacji stron: 2024-11-13
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron:
https://ppp.powiat-gniezno.pl
Strony internetowe zostały ocenione pod kątem zgodności z wymaganiami dostępności określonymi w WCAG 2.1 na poziomie AA (czyli Światowymi Wytycznymi Dostępności Treści Internetowych). Celem oceny było sprawdzenie czy strona jest dostępna dla wszystkich użytkowników – w tym osób z niepełnosprawnościami.
Podsumowanie
Strony są zgodne z WCAG 2.1 (AA), z nielicznymi wyjątkami, które nie wpływają znacząco na możliwość korzystania z niej. Większość funkcji dostępności została wdrożona poprawnie.
Co działa dobrze:
- Wysoki kontrast i możliwość zmiany czcionki
Strony umożliwiają włączenie trybu wysokiego kontrastu oraz powiększenie tekstu. Zwiększanie liter nie psuje układu strony. - Nawigacja za pomocą klawiatury
Można poruszać się po stronie przy użyciu klawiszy Tab i Shift + Tab. Widoczna ramka pokazuje, gdzie aktualnie jesteś. - Dostosowanie do telefonów i tabletów
Strony działają dobrze na różnych urządzeniach – na komputerze, tablecie i telefonie, zarówno w pionie, jak i w poziomie. - Struktura i język strony
Treść jest uporządkowana – nagłówki są logiczne, a język strony ustawiony jest poprawnie jako polski (lang=”pl”). - Brak przewijania w bok
Niezależnie od rozdzielczości ekranu, nie trzeba przewijać strony w poziomie. - Skróty klawiaturowe
Obsługiwane są standardowe skróty klawiaturowe – drukowanie, powiększanie strony, przechodzenie do góry/dół itp.
Strona deklaruje, że kod HTML i CSS jest poprawny.
Ogólna ocena zgodności z WCAG 2.1
- Zgodność ogólna: TAK (zgodność z WCAG 2.1 na poziomie AA)
- Dostępność dla wszystkich: zapewniona w bardzo szerokim zakresie
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osoby napotykające trudności w dostępności mogą kontaktować się z poradnią mailowo pod adresem poradnia@ppp.powiat-gniezno.pl
Procedura wnioskowo-skargowa
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Data sporządzenia deklaracji
Deklarację sporządzono dnia 31.03.2025
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez koordynatora ds. dostępności.